تنها از طلافروش‌هایی که جواز دارند طلا بخرید
22 تیر 1396

تنها از طلافروش‌هایی که جواز دارند طلا بخرید

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت:« کسانی که طلای بدل می فروشند طلا فروش نیستند ،بلکه دزد هستند. این موضوع ربطی به صنف طلا و جواهر ندارد. توصیه می شود که مردم تنها از طلافروش هایی که جواز دارند طلا خریداری کنند.»

به گزارش سایت طلا به نقل از خبرگزاری اقتصادآنلاین مدتی است که عرضه طلای بدلی و خرید و فروش بدل به اسم طلا در بازار تشدید شده است.به طوری که به موازات افزایش قیمت طلا ،بازار متقلبان طلای بدل نیزسکه شده و این موضوع صدای اعتراض طلا  فروشان را بلند کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، محمد کشتی آرای،رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در رابطه با فروش طلای بدل در بازار گفت:« قطعا صنف طلا و جواهر و کسانی که جواز دارند دست به چنین اقدامی نمی کنند . کسانی که طلای بدل می فروشند طلا فروش نیستند دزد هستند.این موضوع  ربطی به صنف طلا و جواهر ندارد.»

وی افزود:« راهکار  مقابله با این معضل این است که مردم مراقب باشند و از جایی طلا بخرند که دارای جواز کسب و خرید و فروش طلا باشد. این کسبه  از کنار خیابان کنترل نمی شود کرد که هر کاری بخواهند انجام دهند. بنابراین گام اول مقابله، هوشیاری مردم است.»

در همین حال عباداله محمد ولی، رییس انجمن صنفی صنعت طلا و جواهر نیز به خبرآنلاین گفت:«به راحتی می‌توان طلای بدل را از طلای اصل نشخیص داد؛ حتی کسانی که تجربه ندارند یا صرفا مصرف کننده هستند، می‌توانند تشخیص دهند.»

وی افزود:«مردم باید از مغازه هایی خرید کنند که دارای جواز کسب هستند و زیر نظر اتحادیه فعالیت می کنند.فروشنده زمانی که طلا می فروشد در فاکتور صادره  عیار طلا را یادداشت می کند. شناسه کار را می نویسد و در فاکتور درج می کند.لذا خریدار به هیچ وجه نباید نگران باشد، مگر اینکه به صورت سرپایی داد و ستد صورت بگیرد و در محلی مستقر نباشد.»

محمدولی ادامه داد:«اگر واحد های کسب زیر نظر اتحادیه باشند، حتی اگر مغازه دار متوجه این قضیه نشده باشد بعد از اینکه طلا را بخواهد بفروشد می تواند به همان مغازه برگردد و ادای حق کند. »

رییس انجمن صنفی صنعت طلا و جواهر گفت:«البته مسئولان واحدهای کنترلی و نهادهای بازرسی باید ایستگاه هایی را دایر کنند که هر چند وقت یکبار بازار را رصد کرده و کنترل کند،تا  ریسک کار این سودجوها سنگین شود.حتما بازرسی و برخورد ریسک کار را بالا می برد.»

او با تاکید بر اینکه اعضای صنف طلا و جواهر جزو پاک ترین صنف ها هستند؛خاطرنشان کرد:«در طول فصل باید کنترل ها بیشتر شود. تا بازار را به بازاری تبدیل کنیم که خریدار رقبت کند و اطمینان داشته باشدکه سرمایه اش را تبدیل به طلا می کند.»

ارسال نظر