هشدار: از این مکان ها طلا نخرید
27 تیر 1396

هشدار: از این مکان ها طلا نخرید

با توجه به مشکلات متعدد به وجود آمده همچون فروش بدل به جای طلا و وجود ناخالصی ها همچون مس و گچ در مصنوعات فروخته شده در طلافروشی های غیر مجاز هنگام خرید حتما به پروانه کسب فروشنده که به دیوار نصب شده دقت کنید. پیگیری تخلفات این واحدهای غیرمجاز مشکل است.

بسیاری از طلا فروشی‌های موجود در شهرهای مختلف اقدام به کسب جواز کسب ننموده‌اند. برخی از این واحد ها علاوه بر فرار مالیاتی، اقدام به کم فروشی در ارائه زیورآلات طلا می‌کنند. با توجه به اینکه این واحدها زیر نظر اتحادیه طلا و جواهر نیستند، مرجع مشخصی برای رسیدگی به تخلفات آن‌ها وجود ندارد. در این باره رییس اتحادیه طلا و جواهر، وجود هرگونه شن، ماسه یا دیگر ناخالصی ها را در مصنوعات طلای واحدهای مجوزدار تکذیب کرد و در عین حال گفت که این گونه تخلفات توسط افراد غیرمسئول و در واحدهای بدون پروانه کسب اتفاق می‌افتد.

 محمدکشتی‌آرای رییس اتحادیه طلا و جواهر اظهار کرد: در ساخت طلا مواردی وجوددارد که ممکن است در آن ناخالصی وجود داشته باشد و در زمان ساخت مصنوعات طلا خارج نشود. گاهی نیز در کارخانه‌ها در زمان پرداخت‌ ممکن است در لابه‌لای مصنوعات طلا شن و ماسه باقی بماند و در زمان فروش به وزن طلا اضافه شود که البته در این زمینه سازمان ملی استاندارد و اتحادیه‌ها بازرسی‌های دوره‌ای انجام می‌دهند.

به گزارش ایسناوی در عین حال با اشاره به فروش طلای ترکیبی با شن و ماسه توسط واحدهای بدون مجوز گفت: متاسفانه افراد غیرمسوول و واحدهای فاقد پروانه کسب ممکن است اقدام به فروش چنین مصنوعاتی کنند. سازمان ملی استاندارد چند مورد از این تخلفات را در مصنوعات طلا شناسایی کرد که البته آنقدر‌ها هم مساله خاص و بحرانی نبود.
ارسال نظر